Dienstag, Dezember 26, 2006

Periode III + IV: 25.11. - 22.12.2006

De werkschouw komt nader!


Roland:


Nadat ik met Roland over mijn voorstellen gesproken heb, en hij mij zijn "oke" gaf, kon ik aanvangen, ook in het boekje te tekenen.

Mijn boekje heeft de titel "Zondag wordt Maandag" en beschrijft de eerste maanlanding met all z'n details.
Het thema vond ik echt leuk en interessant, daarom heb ik het verder uitgevoerd: Mijn verhaal vertelt, hoe de mensen - speciaal de astronaut - de maan geleidelijk bevolkt.
Darbij toont hij zijn huis, zijn raket, zijn "vliegende stoel", zijn vrouw, zijn "homies" enz.

Het boekje heb ik bijna klaar, bovendien heb ik het Roland al getoont.
Hij was tevreden. Nu moet ik alleen nog het cover een twee paginas binnenin vorm geven.

Deadline is de werkschouw - heb ik net ervaren.


Johan:


Het affiche - mijn zelfportrait, mijn naam en een toepasselijke slogan - heb ik klaar en is ook al uitgeprint.

De opdracht, een presentatie in het programma Keynote te maken, heb ik zo ver klaar, maar het loopt natuurlijk door.

De nieuwe opdracht is, aan de hand van onderstaande tekst tenminste drie gestileerde geënsceneerde foto's te maken:


De achttienjarige Dennis slijt zijn dagen met het verveeld rondhangen tussen zijn licht criminele vrienden. Op de dag dat hij Kirsten - een nachtclubdanseres - ontmoet, verandert zijn leven totaal. Samen hebben ze een fantastische tijd en besluiten te trouwen.

Op weg naar haar huwelijk krijgt Kirsten autopech. Met de vriendelijke Stephan, die de panne verhelpt, heeft ze een vluchtige affaire. Kirsten komt tot het besef, dat ze het leven dat ze leidt niet leuk vindt. Ze besluit de trouwerij af te zeggen.

Op zoek naar een nieuwe baan kan ze, op proef, artikelen gaan schrijven over het nachtleven in de grote stad voor een Entertainment Magazine. De hoofdredacteur van het tijdschrift is Frauke, de zus van haar voormalige verloofde.


Dit wil ik graag in de kerstvakantie met mijn zus en haar vriend als models doen.

Deze opdracht in samenwerking met Roland.


Wouter:

Dit keer was Wouter relatief tevreden met mijn zeven tekeningen.
Wij moesten gemeenschappelijk afstemmen, of een gebruiksaanwijzing goed is en gefotografeerd worden mag of of het nog een keer bewerkt worden moet.

Mijn keuze was een broodsnijmachine, die ik dan ook gefotografeerd heb.
Aan deze fotos moet ik nog een klein beetje veranderen: sommige dingen moeten verder in het beeld geschoven worden en ik moet nog een foto maken, op die het eindresultaat, het ziel, namelijk een boterham te eten en verzadigd te werden, te herkennen is.


Ina:

De spread van of voor Frida Giannini heb ik Ina laten zien. Ze was tevreden - alleen an de typografie moet ik nog iets veranderen.
Mijn spread toont alleen maar weinig informatie over Frida, maar zijn naar mijn mening de belangrijkste dingen uit haar leven en haar carriere.

De nieuwe opdracht is, een spread te ontwerpen, met het formaat enkele pagina 200 x 200 mm.
De inhoud zou mijn naam, C.V. en het beeld (uitsnede of geheel) wat ik in de les van Johan Visser heb gemaakt, zijn.
Ik heb ervoor gekozen, een soort brutale spread te maken, dat mijn hobby - tekenen en schilderen - toont en helemaal niet lief is. De rode letters liggen over mijn mond - als of ik iets zeggen wil, maar niet mag.
Eerst vond ik het in het geheel een beetje te plakatief - alleen de kleuren rood en zwart/ wit herinneren tooch een beetje aan punk of zo iets. Maar - ook Ina was het met me eens - is precies dit, wat de spread distingeerd, een beetje brutaal, misschien ook een beetje rebel.
In de les in die ik de spread getoont heb, heb ik Ina geraadpleegd, en nu verander ik de typografie, die mijn adres, mijn gebortedatum enz. opnoemd.

Uiteindelijk ging Ina dan met mijn spread akkord.


Marc:

Ik heb Marc mijn ideeen laten zien en hij was content ermee.
Ik heb heel vele dingen opgeschreven, die me binnen geschoten zijn en die me aan "pepper" herinneren.
Graag wil ik verzoeken, een fantastisch droomwereld te creeeren, met beelden, die of "slecht" of "goed" zijn en alle iets met pepper te maken hebben, zoals fuur, hartstocht, hitte, zweet, jaloezie, pikant, dorst lessen enz.

Nu moet ik ervoor een storyboard tekenen. Mijn film zal zwart/ wit beginnen en in de droom met de tijd altijd kleurrijker worden. Dit is dan de battle tussen de kleuren.


Guido:

Ik heb Guido mijn stadstraatanalyse nog een keer laten zien.
Nu moet ik de presentatie nog verkorten en de reden, waarom mijn idee de enig mogelijk en goede is, nog duidelijker maken.
De idee, dat ik in de straat verschillende klankinstallaties opbouwen wil, vond Guido goed.
Ik wou iets creeeren, wat de mensen ertoe bewegt, een langere tijd in de "Raadhuisstraat" te blijven en de straat niet alleen maar als een soort doorgangstraat te "misbruiken", om van de kerk naar de oude markt te komen.
Duidelijk was voor mij, dat op ieder geval genoeg mensen door de straat lopen, iedereen kent deze straat. Alleen de reclame en de etalages van de winkels zijn zo slecht - of partieel simpelweg niet aanwezig - dat niemand voor de winkels staan blijft en zo natuurlijk ook ueberhaupt niet in verzoeking komt, iets te kopen.
Daarom was mijn idee, er verschillende fonteinen te plaatsen, die geluid maken en uit materielen bestaan, die voor de mensen - misschien bijzonder kinderen - echt interessant en leerrijk zijn.
Zo wordt de straat echt bijzonders en misschien zouden de voetganger precies om deze reden in de Raadhuisstraat gaan, er meer tijd doorbrengen en ook de een of andere oogje op de etalages hebben.


Chris:

Bij Chris hebben wij een nieuwe opdracht gekregen, namelijk eigen visitenkaartjes te ontwerpen. Erbij moeten wij goed op de informatie, die wij willen geven, opletten en natuurlijk ook - hoe altijd - op de juiste typografie.

Keine Kommentare: